Shopaholic-tips

Konversation som skedde mellan mor och dotter idag:

(Mamma kommer in i mitt rum och råkar se några shopping-kassar)

Mamma: "Men Linnea, har du shoppat nu igen..."
Jag: "Eh... jaa"
Mamma: "Det börjar bli lite väl mycket nu, va? Du kanske borde börja tänka lite på det"
Jag: *tyst* helt utan försvar.

Nej, usch. Sådana där konversationer gillar jag inte. Därför har jag nu i efterhand tänkt ut en liten försvarslista! Andvänd gärna vid behov, haha ;)

1. Jag är i mina bästa år, tonåren, och är tjej. Behöver jag säga mer? Ja, antagligen.
 
2. Jag lägger faktiskt inte mina pengar på dataspel och massa annan skit, som andra ungdomar (kanske främst killar) gör, utan shoppar istället.

3. Moder och kläder är mitt intresse, jag går inte på någon dyr sport eller aktivitet som många andra gör, utan lägger min energi (och pengar!) på det här :)

4. Jag köper faktiskt inte massa märkeskläder osv, utan gillar att fynda och handla på budgetkedjor, som H&M, Gina osv, se det kanske ser mer ut än det egentligen är värt?

5. "Men mamma, du kan ju få låna den här nya tröjan jag köpte, den skulle passa perfekt på dig!" *blink blink*

6. "Se det postivit, nu kan jag ränsa ut min garderob lite och ge det lillasyster!"

Om dessa inte funkar, nödlösning:

6. Kör på valp-ögonen!


Okej, nu kanske jag fick det här att låta värre än det är! Jag tror att det här är en ganska vanlig konversation som många mammor och döttrar har ;)
Till mamma: Jag driver bara, jag älskar dig och vet att du har rätt! ♥

Kommentarer
Postat av: felicia

Så rätt:P Kör med dom nästa gång:)

2010-01-19 @ 19:11:40
URL: http://feliciakarlssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0