Osminkat vs översminkat

Det största trenden gällande sminkning på visningarna för S/S 2010 var neutralt. Ingen masacara.
Så här ska du sminka dig i vår, om de stora modehusen får bestäma;


Hos Marc Jacobs skippade man mascaran och satsade istället på knalliga läppar.

Naturlig, jordnära sminkning hos Chanel.

Osminkad look med fokus på stora ögonbryn.

Osminkad, clean look hos Celine

Sminkning med inspiration från djur & natur hos Jean Paul Gaultier

Färgstark sminkning (lite a la Taylor Swift) hos Dior.

Min reflektion:
Haha, ni som känner mig vet att jag älskar att reflektera!
Jag gillar den fräscha, osminkade trenden. Dock vet jag inte om jag kommer gå ut utan mascara! Hm... inte än i alla fall. Men i sommar när man är brun och fräsch, då minsann! Den här trenden är ju perfekt för ens hy!
Jag älskar knalliga läppar. Det är något jag absolut kan tänka mig att variera med. Helst röda... men rosa känns vårigt! Det kan jag nog prova.
Dock skippar jag nog vad vi såg på Dior, knalliga läppar + ögonlock. Jag tycker det blir för mycket. 
Jag tycker helt enkelt det ser ut som att man "are trying a bit to hard". Ni vet, lite samma look som när man som 7-åring provade sitt nya smink som följde med barbien man just köpt!
Däremot att ha neutral sminkning och någon cool färg runt ögon! Det är tummen upp. Jag älskar eye-liner i färg.
Den neutrala, jordnära sminkningen älskar jag! Lite solpuder och ljusa, jordnära färger på ögon och läppar är klockren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0